27 januari 2022

Wat is een aanwezigheidssysteem?

1 min read
aanwezigheidsregistratie

Aanwezigheidsregistratie is een hulpmiddel om te controleren of de medewerkers aanwezig zijn of niet. Dit systeem kan bijhouden hoe laat de medewerkers op kantoor aankomen en naar huis gaan. Op deze manier kan de werkgever de details over de werktijden van het personeel kennen. Ook kan de werkgever de laatkomers opmerken. Dit systeem is gunstig voor het bedrijf dat een uurloon hanteert. Dit systeem helpt de werkgever om de loonkosten te beheersen. Zo kan de werkgever het loon verlagen als de werknemer meerdere dagen niet werkt. Daarnaast kan het systeem een ​​betrouwbaar bewijs van aanwezigheid zijn.

aanwezigheidsregistratie

Soorten aanwezigheidssysteem

Een klein bedrijf gebruikt meestal een handmatig aanwezigheidsregistratie systeem. De medewerkers moeten de presentiekaart afstempelen met behulp van de tijd stempel machine. Veel bedrijven gebruiken dit handmatige systeem echter niet. Zij gebruiken bij voorkeur een geautomatiseerd aanwezigheidssysteem. Dit aanwezigheidssysteem is betaalbaar. Het kan elke fout met betrekking tot de berekening van de werkuren elimineren. Wanneer een bedrijf dit geautomatiseerde aanwezigheidssysteem gebruikt, hoeft het de werkuren niet handmatig in te voeren. Dit systeem vereist dat de medewerker de identiteitskaart of barcode scant. Maar nu maakt het systeem gebruik van biometrie, zoals vingerafdrukken of gezichtsherkenning.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *