Laat je echte identiteit (als merk) eens zien

Het moment is daar! Je gaat je voor het eerst inschrijven bij de KvK en start met je eigen bedrijf. In sommige gevallen kan de groei van je bedrijf of merk al snel exploderen. Maar de eerste jaren ben je meestal bezig met het opbouwen van je identiteit, structuren en een klantenbestand. Daarnaast is het altijd aan te raden om je merk ook echt te beschermen. Check dus altijd vooraf goed of je merk nog wel beschikbaar is. Maar dat terzijde. Hoe kan je nu de echte ‘ik’ laten zien aan je doelgroep en klanten?

Huisstijl

Je huisstijl is enorm belangrijk voor jouw bedrijf. Denk hierbij aan de kleuren die je gebruikt maar ook aan je logo en jouw manier van communiceren. Deze 3 pijlers zijn enorm belangrijk om goed uit te lichten. Naast, dat kleuren soms een wereld van verschil maken kan je dat ook doen door de manier van communiceren. Bevind je jezelf in een zakelijke markt dan is het verstandig om je daar op aan te passen. Het gebruik van smileys in je emails kan dan veel kwaad bloed opzetten bij bepaalde mensen. Je kan ook je kernwaarden laten zien in de manier van communiceren van bijvoorbeeld social media. Heb je je daar wel eens op gericht?

Video

Buiten deze communicatie vormen kan je er ook voor kiezen om jezelf aan de wereld kenbaar te maken door middel van video’s. Dan komt het gedeelte zakelijk vloggen echt van pas. Maar wat is zakelijk vloggen? Een zakelijke vlog is een video voor jouw zakelijke klanten. Hierin kan je bijvoorbeeld in inkijkje geven van jouw bedrijf, manier van werken, je kernwaardes en nog veel meer. Het is daarom ook aan te raden om jezelf hier eens goed in te verdiepen voordat jouw concurrent dat doet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *